zaterdag 4 augustus 2012

Bouwvakkers, Marokkanen en hoeren

Er was zaterdag nogal wat commotie over een column in de de NRC met een vergelijk tussen bouwvakkers die fluiten en Marokkanen die vrouwen hoer noemen en nasissen.
Nu wil ik hier niet de Marokkanen goedpraten die vrouwen en meisjes voor hoer uitmaken, begrijp mij goed. Het gaat mij meer om de blank-Nederlandse verontwaardiging die eigenlijk op niets is gebaseerd. Je ziet het vaak genoeg. Capuconklootzakje die veel aandacht krijgen, maar blanke dronken overlasttokkies die met rust gelaten worden.
De valse verontwaardiging over de bouwvakkers vs Marokkanen is een andere. Uit ervaring weet ik dat het woord hoer gemeengoed is in de bouw. 
Uitdrukkingen als "die hoer zou eens flink geveegd moeten worden", "Jezus, moet je kijken die hoer kan niet inparkeren",  hé hoer, gooi je rotzooi effe ergens anders neer dan in onze afvalbak en de klassieker: "die hoer is zo mager, als je daar je lul insteekt kan je je jas aan haar rug ophangen" zijn wat praktijkvoorbeelden van het gebruik van het woord hoer door blanke bouwvakkers. 
Tot op de dag van vandaag is daar nooit moeilijk over gedaan, sterker nog, ik heb van geen enkele verontwaardiging gehoord. Hoe anders is het wanneer Marokkanen het Nederlandse woord hoer overnemen, u kent de resultaten kunnen vernemen via verschillende sociale media. Ik noem dat een dubbele standaard. De ene hoerzegger is meer ongelijk dan de andere hoerzegger, een ietwat curieuze situatie. Vaak zijn de verontwaardigden mensen die hun mond vol hebben over vrijheid,  maar wel een boerka willen verbieden in naam van hun vrijheid, niet uit naam van de vrijheid van de boerkadraagster. 

Wanneer je deze "vrijheidsstrijders" vervolgens voorlegt dat make-up ook een vorm van bedekking is dan is de wereld te klein en ben je een a: dhimmie, b: gutmensch c: islamlikker of d: het aloude landverrader. Meer dan dat krijg je er niet uit bij deze internet guerrilla's  en echte argumenten hebben ze eigenlijk niet, het enige dat telt is hun angst voor den vreemde en hun idee van verheffing van de individuele vrijheid.
Nogmaals, ik praat de Marokkaanse hoerroeper niet goed, ik praat de blanke wegkijkers met nationalistische tendensen echter ook niet goed, maar hou hen graag even een spiegel voor. 

De vraag is of ze het beeld in de spiegel zullen herkennen, waarschijnlijk niet, omdat het beeld geblokkeerd is door het bord voor hun kop.