dinsdag 27 juli 2010

Boycotfanatiekelingen goed voor verkoopcijfers Ahava


Ramadan nadert, en weer probeert de autochtone anti-Israellobby in diverse landen er een boycotfeestje van te maken. In Londen kwam de politie eraan te pas en maakten fanatieke linksmensen zich onsterfelijk impopulair door met 50 man tegelijk shoppers in een drukke winkelstraat in Covent Garden achterna te rennen en ze te belagen met folders tegen Dode Zee-beautyproducten van Ahava. De politie heeft ze nu verboden nog megafoons te gebruiken en als er meer dan 12 lastpakken tegelijk verschijnen 'zal de politie met ze moeten praten'. Een werkneemster van de winkel zegt dat het irritant is, maar dat er nog steeds goed verkocht wordt omdat mensen de boycotters willen laten zien dat zij genoeg hebben van het geprotesteer.
Het kan zijn dat de werkneemster zich groot wilde houden, maar uit de VS komen vergelijkbare berichten. Daar kochten pro-Israelactivisten tijdens een buycot-actie de hele voorraad Ahava-producten op na een oproep van de pro-Palestijnse groep Sabeel om een winkel te boycotten. Hetzelfde gebeurde in Ulta. 'Die winkel heeft nog nooit zo'n zoveel Ahava verkocht als dat weekend', zei een lid van de Joodse gemeente groot-Washington.
Als die activisten de gekochte producten ook gaan proberen, heb je nog kans dat Ahava er een stel nieuwe klanten bij krijgt.